کتاب حسابداری صنعتی 3 جمشید اسکندری با فرمت پی دی اف

 

دانلود کتاب

 

 

 

 

 

 

حسابداری صنعتی 3 جمشید اسکندری pdf

کتاب حسابداری صنعتی 3 جمشید اسکندری pdf

دانلود رایگان حل مسائل حسابداری صنعتی ۳ جمشید اسکندری

 

 

حسابداری صنعتی یا حسابداری بهای تمام شده (cost accounting) رشته‌ای از حسابداری مدیریت است که مربوط می‌شود به تنظیم بودجه، تعیین هزینه‌های استاندارد، تعیین هزینه‌های واقعی عملیات، تعیین هزینه مراحل تولید و دوایر یا محصولات، تجزیه انحرافات و تعیین سودآوری یا مصرف وجوه اجتماعی.

برای رسیدن به این هدف‌ها، حساب‌ها طبقه‌بندی، ثبت، تجزیه، تحلیل و تفسیر می‌شوند تا ارتباط هر هزینه با مراحل تولید و توزیع کالا و خدمات مشخص شود.

حسابداری صنعتی همان طور که از اسم آن هم مشخص است در ارتباط با صنعت و موسسات تولیدی کاربرد دارد، به همین دلیل این نوع از حسابداری بسیار مورد توجه مدیریت است.

در موسسات تولیدی یا کارخانه‌ها به علت نوع فعالیت و همچنین شکل فروش محصولات، نیاز مدیریت به اطلاعات بهای تمام شده تولیدات، بسیار دقیق و حساس است زیرا در این نوع از موسسات، محصول نهایی از ترکیب مواد و هزینه‌های تبدیل – که همان دستمزد نیروی کار مستقیم و هزینه‌های سربار است – تولید می‌شود و به همین دلیل باید توجه خاصی به اقلام تشکیل‌دهنده بهای تمام شده داشته باشیم.

 

کاربرد حسابداری صنعتی

گاهی تصور می‌شود کاربرد حسابداری صنعتی و بهای تمام شده محدود به کارخانجات و صنایع تولیدی می‌باشد، هر چند شاید مشهورترین کاربرد آن در این جهت باشد ولی سایر مؤسسات نیز از حسابداری بهای تمام شده بهره می‌برند.

امروزه از این شیوه در بانک‌ها، شرکت‌های بیمه، عمده‌فروشی‌ها، شرکت‌های حمل و نقل، شرکت‌های هواپیمایی، دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها در جهت کارایی بیشتر استفاده می‌گردد.

 

خرید کتاب حسابداری صنعتی 3 جمشید اسکندری

دانلود رایگان حل المسائل صنعتی 3 جمشید اسکندری pdf

دانلود کتاب اصول حسابداری 3 جمشید اسکندری pdf

دانلود کتاب حسابداری صنعتی 2 جمشید اسکندری

دانلود رایگان کتاب اصول حسابداری 3 جمشید اسکندری pdf